המתכונים של הדוניה

זה לא סוד שאנחנו אוהבים רוטב ירוק ומתכון הצ'ימיצ'ורי הארגנטינאי הזה אינו יוצא מן הכלל. אורגנו טרי, פטרוזיליה וכוסברה באים יחד עם מזיגה כבדה של חומץ ביין אדום לתבלין חריף שמוטב כפית על סטייק בגריל כפי שהוא מטפטף על קערת עדשים (זו גם מרינדה מצוינת).

קיצוץ הכל ביד (בניגוד לשימוש במעבד מזון) נותן לך מרקם דינמי — ומונע מהרוטב העשבים להפוך לעיסה. מתן השאלוט, הצ'ילי, השום והמלח לשבת עם החומץ במשך 10 דקות לפני הוספת עשבי התיבול, מרכך את הארומטיות ומאלף את העוקץ הגולמי שלהם.

מומלץ להגיש את הצ'ימיצ'ורי מיד לאחר הכנתו, אבל אם נשאר לכם, הרוטב יחזיק במקרר לכמה ימים. השתמש בתוספת עוף צלוי, טופו בגריל, תפוחי אדמה צלויים בתנור, ביצים מטוגנות, או כמעט כל דבר אחר שמתובל פשוט. מערבבים אותו עם יוגורט יווני כדי ליצור מטבל, או עבדו במעט מיונז לממרח קרמי ועשבי עשבים לכריך.

מצרכים

1 שאלוט, קצוץ דק.
1פרזנו צ'ילי או ג'לפניו אדום, קצוצים דק.
3–4 שיני שום, פרוסות דק או קצוצות דק.
½ כוס חומץ יין אדום.
1 כפית. מלח כשר ועוד.
½ כוס כוסברה קצוצה דק.
¼ כוס פטרוזיליה עלים שטוחים קצוצים דק.
2 כף. אורגנו קצוץ דק.
¾ כוס שמן זית כתית מעולה.

שלבי הכנה

שלב 1 – שלבו שאלוט, צ'ילי, שום, חומץ וכפית. מלח בקערה בינונית. תן לשבת 10 דקות. מערבבים פנימה כוסברה, פטרוזיליה ואורגנו. בעזרת מזלג טורפים שמן. מעבירים ½ כוס צ'ימיצ'ורי לקערה קטנה; מתבלים במלח ושומרים כרוטב.
שלב 2 – אם משתמשים בבשר בקר, מניחים בשר בכלי זכוכית, נירוסטה או כלי קרמיקה. לזרוק עם הצ'ימיצ'ורי הנותר. מכסים ומצננים לפחות 3 שעות או עד לילה.

שלב 3 – מוציאים את הבשר מהמרינדה, מייבשים ומייבשים על הגריל.

שלב 4 – כפית צ'ימיצ'ורי שמור על בשר צלוי.

קטגוריה :

מתכונים